Poliţia şi Transporturile dau vina una pe celălaltă pentru confiscarea maşinilor. După articolul din Gândul legea ar putea fi schimbată


politie-adriana-neagoeÎn scandalul proiectului de strategie care prevede confiscarea maşinilor, cele două instituţii implicate, Poliţia şi Ministerul Transporturilor, dau vina una pe alta. Vestea bună este că de luni începe modificarea documentului, fiind luate în calcul inclusiv aspectele semnalate în presă

În jurul paternităţii proiectului de Hotărâre de Guvern privind Strategia Naţională pentru Siguranţa Rutieră, document care conţine prevederi precum confiscarea maşinilor vitezomanilor, eliminarea instituţiei martorului sau reţinerea amenzilor direct din conturile contravenienţilor, pluteşte o nebuloasă.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cei ai Poliţiei Rutiere dau vina unul pe celălalt pentru prevederile controversate. „Răspunderea pentru modificarea Codului Rutier aparţine în totalitate instituţiei care a promovat-o, adică Ministerului de Interne, şi celei care a avizat-o favorabil, adică Poliţiei Rutiere”, a declarat pentru Gândul Cristian Constantinescu, reprezentantul Ministerului Transporturilor în cadrul comitetului, din partea Autorităţii Rutiere Române (ARR).
În replică, şeful Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă, spune că proiectul promovat de Ministerul Transporturilor nu a avut avizul Poliţiei şi continuă să susţină că acesta este plin de erori. Diniţă mai spune că infrastructura joacă un rol important în siguranţa traficului rutier. În plus, echipajele de poliţişti nu pot suplini lipsa drumurilor şi indisciplina şoferilor, care ajung să ignore semnele de circulaţie şi chiar semnalele agenţilor.

Poliţiştii critică starea infrastructurii

„Nu poţi să respecţi legea, dacă nu ai infrastructură”, recunoaşte şeful Circulaţiei. „Dacă nu ai infrastructură, e important însă să respecţi regulile de circulaţie, ca să ajungi să ai fluenţă. Altfel tinzi către haos. Dacă nu ai infrastructură, trebuie să respecţi regulile de circulaţie, să te încadrezi în ce ai”. Diniţă crede că propunerile de înăsprire a legislaţiei sunt răspunsul la conştientizarea problemelor, efectele teribilismului şi lipsei de control la volan. „Toţi încearcă acum să promoveze măsuri care să aducă traficul la normal, dar asta nu justifică iniţiative ridicole, ca şi cea cu confiscarea maşinii sau poziţia Agenţiei de Colectare a Amenzilor, care trebuie să funcţioneze la Ministerul Justiţiei”.

La rândul lui, Constantinescu spune că agenţia nici nu poate fi înfiinţată ca urmare a apariţiei Hotărârii de Guvern care va aproba strategia şi că încă nu este bătută în cuie nici subordonarea sa faţă de Ministerul Justiţiei. „Este nevoie de o lege pentru înfiinţarea unei i


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: